Riport Harsányi Gáborral

 Kategória: Partnereink írták

Az üzleti életben nagyon fontos szerepet tölt be a kapcsolatépítés. Ezt szem előtt tartva, Szüllő Ednának célja, hogy tevékenységével minél több üzleti partnert tudjon bemutatni egymásnak, hogy újabb és újabb kapcsolatok születhessenek. Ezt nem csupán személyes találkozók révén segíti, hanem létrehozott egy Facebook közösséget is, amelyben többek között riportokat, tapasztalatokat és ötleteket oszt meg a tagokkal.

Nagy örömmel töltött el bennünket, hogy ügyvezetőnkkel, tulajdonosunkkal és készített egy nagyszerű riportot. De mielőtt nagyon előre rohannánk, ismerjük meg kicsit Ednát!

“Saját útra lépni nagy dolog. Amikor valaki vállalkozni kezd, és értéket szeretne teremteni, szüksége van jó pár dologra, többek között arra, hogy a termékfejlesztés mellett értékesíteni is tudja magát és a cégét. Ehhez az egyik eszköz a kapcsolatépítés mégpedig azért, hogy minél magasabb fokú bizalommal tudjon üzleteket kötni, beszállítókat vagy alvállalkozókat szerződtetni.

Célom, hogy az üzleti életben mindez természetessé váljon, minél több vállalkozót és cégvezetőt be tudjak mutatni egymásnak. Sikersztorikat osztok meg, használható ötleteket és tapasztalatokat tanítok illetve riportokat készítek olyan vállalkozókkal, akik profik a szakmájukban és a kapcsolatépítésben.”

Interjú Harsányi Gáborral, Szüllő Edna tollából

(Az interjú szövege változtatás nélkül kerül megjelenítésre.)

#Riportok #BNI #ÜdvAvilágomban #Büszkeségeim

Riport sorozatom második részében nagy megtiszteltetés ért, ugyanis Magyarország és Közép-Európa legnagyobb pályázatíró cégének tulajdonosával volt szerencsém találkozni. Immáron 11 éve a keddi BNI Üzleti előny csoportom tagja, ahol együtt dolgozunk a csoport építésén, növekedésén.

Nagyon könnyű vele az együttműködés, ugyanis rendkívül tapasztalt, előzékeny és egyúttal hiteles számomra.

Pár hete Főelőadást tartott a következő időkben lehívható pályázatokról, és engem kért meg, hogy felkonferáljam Őt. Ennek köszönhetően jobban megismerhettem munkásságát, de ami még fontosabb: Őt magát. Elmesélte nekem, hogyan kezdte 16 éve, szemtelenül fiatalon a birodalma építését; és hogyan jutott el oda, hogy mára 16 céget vezet és több mint 250 családnak biztosít stabil megélhetést.

Fogadjátok szeretettel Harsányi Gábort, a Goodwill Consulting Kft. ügyvezetőjét és tulajdonosát.

  1. 2004-ben alapítottad az első cégedet. Mi motivált abban, hogy létrehozz egy saját vállalkozást?

Amikor bejöttek az EU-s pályázatok, akkor egy pályázatíró cégnél dolgoztam egy kis ideig, mint értékesítési vezető. Viszont az üzletpolitikája a cégnek nem egyezett az értékrendemmel, és ez nagyon nem tetszett. Így arra gondoltam, hogy miért ne próbálhatnék én magam is szerencsét? Így alakult meg a Goodwill.

  1. Az első 10 év alatt 7 céget alapítottál, hogy élted meg ezt a folyamatot?

Fokozatosan alakult, első körben a pályázatírás volt a fókuszban. A Goodwill el kezdett nőni, és egyre nagyobb lett, láttam, hogy ez a modell működik. Ekkor úgy gondoltam, hogy érdemes lehet nyitni a külföldi piacok felé – ennek köszönhetően alakultak meg leányvállalataink Romániában, Bulgáriában, majd később Horvátországban is.

Persze a sok év alatt voltak döccenők és nehézségek, de többségében sikerült jó embereket választani. Akkor nem sokat gondolkodtam, csak csináltam. Most már lehet, hogy jobban körbejárnám a piacot, és ezt tanácsolom most az ügyfeleimnek is.

Legfontosabb a megfelelő embereket megtalálni. Úgy gondolom, hogy akkor tudok építkezni, előrébb jutni, ha vezetőként képes vagyok delegálni; emellett felelősséget és hatalmat adok az emberek kezébe, és megpróbálom kiválasztani a legjobbakat ehhez. Abban jó vagyok, hogy ha jó a cél, és jól ki van találva a motivációs rendszer, akkor hosszú távon tudom motiválni az munkatársaimat.

  1. 2010-ben újabb céget hoztál létre, mesélsz kicsit erről?

Akkor indítottam a Goodwill Energy Kft-t Magyarországon, és a külföldi leányvállalatoknál, amely ma már Goodwill Energy Zrt-ként működik. Ezáltal újabb nagy lehetőségek adódtak – finanszírozással segítve tudtunk napelemeket adni ügyfeleinknek. Így bővült a cég, ami létszámnövekedést, komolyabb projekteket és árbevétel növekedést hozott magával.

  1. Hogy jött a borászat/pincészet ötlete?

Családi örökség, az Édesapám Sárospatakról származik, és ott van egy szőlő birtokunk. Mikor átvettem 2012-ben, akkor megbíztam az egyik BNI tagtársamat, hogy kezdje el fellendíteni. 8 éve folyamatosan nő és még most is folyamatban van a fejlesztés. Ez egy hosszútávú befektetés – hogy csak egy példát említsek, az aszú készítés legalább 3 évig tart. De emellett folyamatosan fejlesztünk, pályázunk, most egy 800 nm-es feldolgozó pincészet gasztro tere, teraszának nagyberuházása zajlik.

A Decanter World Wine Awards a világ egyik legrangosabb borversenye, ezért hihetetlenül büszke vagyok, hogy 2016-os Aszúnkat platina-, 2017-es Kútpatka furmintunkat pedig aranyéremmel jutalmazták!

  1. Mi volt a legnagyobb nehézség ezt az utat bejárva, és hogyan álltál fel belőle?

Voltak mélypontok, nem tagadom. Például, amikor a pályázati ciklusok lejártak és újra beindultak, vagy olyan nehéz időszakok, amikor a céget érte támadás. Sőt, Bulgáriában volt, hogy felállt a teljes menedzsment és saját céget alapítottak.

Ilyenkor az ember egy kicsit maga alatt van, de aztán másnap felébred és rájön, hogy menni kell tovább. Felelős vagyok 250 emberért, és nem engedhetem el. Szóval küzdő és kitartó típus vagyok, nem adom fel. Addig küzdök, amíg az akadályt el nem hárítom. És így megérkezik a siker is.

  1. Amikor reggelente felkelsz, és arra gondolsz, hogy csinálni kell tovább, akkor mi az, ami a spirituszt beindítja Benned?

Leginkább a felelősség hajt. Azt hinné az ember, hogy egy ügyvezető tulajdonos bármit megtehet, de valójában én vagyok a leginkább felelős a munkatársaimért, a cégért, azért, amit létrehoztam, hogy az tovább menjen, megmaradjon, sikeres legyen. Nagy felelősség, hogy ne rontsam el, ne vigyem rossz irányba a céget és napi szinten motiváljam az embereket.

  1. Mi Számodra a siker?

Nyilván, amikor az ember megvalósítja a célját. És vannak bizonyos mérőszámai annak, amikor kitűzök valamit és elérem azt. De ami talán még ennél is inkább büszkeséggel tölt el, hogy az irodában van egy falunk, ahol azon munkavállalók neve szerepel, akik már 5, 10, sőt, 15 éve dolgoznak nálunk. És tele van az a fal! Amikor elmegyek mellette, mindig azt érzem, hogy ez számomra egy fontos siker. Jó ügyet hoztam létre, amely fenntartható.

 

Amennyiben még többet olvasna Ednától, csatlakozzon kapcsolatépítő közösségéhez! Jelentkezzen a Facebook csoportukba, ide kattintva!

Korábbi cikkek